TEKNIK KALKULATOR : PERSAMAAN SERENTAK

 TEKNIK KALKULATOR : PERSAMAAN SERENTAK MENGGUNAKAN KALKULATOR CLASSWIZ (FX-570EX) DAN MODEL 570MS (HITAM)

Teknik kalkulator FX-570EX CASIO (CLASSWIZ)



Teknik kalkulator ES-570MS (Hitam)

Persamaan Serentak adalah asas utama untuk menyelesaikan masalah yang melibatkan algebra. Bagaimana untuk mengenalpasti persamaan tersebut perlu diselesaikan secara serentak? Mudah sahaja...jika pelajar-pelajar ingin mendapatkan dua anu/pembolehubah..maka biasanya persamaan itu perlu diselesaikan secara persamaan serentak dengan menggunakkan pelbagai kaedah seperti kaedah penggantian atau kaedah penghapusan.

Ada cara cepat tak untuk menyelesaikan persamaan serentak ini? Hehe...boleh.... kita guna kaedah kalkulator. Kalkulator mana yang ada ?boleh sahaja mana-mana jenis kalkulator selagi ada button menu ini.

Video bagaimana menggunakan kalkulator untuk menyelesaikan persamaan serentak ini boleh diakses melalui video diatas atau menekan link pautan dibawah:

👉pautan video kalkulator FX-570EX CLASSWIZ : 


👉👉pautan video kalkulator ES -570MS :


pautan video ini juga boleh diakses melalui channel chegu ojaroza di laman youtube. Sebarang masalah boleh ditulis diruangan komen disini atau di ruangan video. selamat mencuba! 😁

p/s: jangan lupa untuk subscribe channel chegu ojaroza di www.youtube.com/cheguojaroza untuk tidak ketinggalan video-video pendidikan  yang lain...terima kasih !

Previous Post Next Post